Softronic är ett börsnoterat bolag som erbjuder IT- och managementtjänster.
I Softronics kundkatalog finns företag, organisationer och myndigheter som Naturvårdsverket, Randstad, 1177 Vårdguiden och ett flertal kommuner. Sedan starten 1984 har företaget vuxit från fem till cirka 500 anställda.
För att möta efterfrågan på företagets tjänster måste Softronics personalstyrka växa ytterligare, inte minst inom affärsområdet Digitalization Partner. Problemet är att alla konkurrenter har exakt samma behov. Hela IT-branschen letar med ljus och lykta efter nästa stjärna.
För att hjälpa Digitalization Partner blev vi därför tvungna att hitta ett för branschen nytt sätt att skapa uppmärksamhet och samtidigt förenkla ansökningsprocessen.
Lösningen blev en komplett digital strategi och rekryteringskampanj.
Filmen annonserades mot målgruppen via sociala medier i syfte att driva trafik till den figursydda kampanjsidan. Väl där kunde besökarna ta del av mer information och på ett enkelt sätt söka den lediga tjänsten.
På Ekermann reklambyrå i Linköping går vi till jobbet med ett enda syfte.
Att göra ditt företag lönsammare. Det är så vi bygger vår egen framgång.