I 30 år har Securitas Direct skyddat och tryggat företagsmarknaden med smarta kameralösningar och trygghetstjänster.
73 000 företagskunder gör Securitas Direct till Sveriges mest efterfrågade säkerhetsleverantör. Företaget är dessutom en del av Verisure-koncernen, med totalt 2,7 miljoner privat- och företagskunder i 14 länder.
För några år sedan tog vi fram Securitas Directs visuella uttryck och tone of voice. Förutom att varumärkesplattformen bidrar till att skapa en intern samsyn bland företagets anställda säkerställer den att Securitas Direct kommunicerar en enhetlig bild utåt som stärker varumärkets position och igenkänning.
Den digitala säljpärmen är ett säljstöd som vi har utvecklat för att underlätta dialogen med potentiella kunder. Verktyget är interaktivt och enkelt att uppdatera och använda. Genom att visualisera tjänster och produkter med rörliga effekter bidrar säljpärmen till att öka förståelsen för Securitas Directs lösningar.
Vårt långa samarbete med Securitas Direct har också resulterat i flera företags- och produktfilmer. Förutom att öka engagemanget på hemsidan finns många av filmerna tillgängliga i säljpärmen.
Skyddsmässan i Älvsjö är Nordens största mötesplats för säkerhet, brand, räddning och personligt skydd. 2018 års mässa markerade den femte i följd som vi ansvarat för Securitas Directs mässkoncept.
Som vid alla tidigare tillfällen lät vi varumärket bilda basen för monterdesign och kommunikation. Till 98-tumsskärmen tog vi fram en mässfilm av tidigare inspelat material. I den interaktiva displayen (mapfinder) laddade vi upp den digitala säljpärmen.
På Ekermann reklambyrå i Linköping går vi till jobbet med ett enda syfte.
Att göra ditt företag lönsammare. Det är så vi bygger vår egen framgång.